onsdag 3 augusti 2011

Mirabelle är sjuk

Här har det varit tyst i några dagar och det finns det anledningar för, sedan i måndags har jag och Mirabelle varit inskrivna på barn kliniken.
I måndags morse va Mirabelle väldigt orolig, varm och grät när vi rörde henne. Jag öppnade balkong dörren och tog av henne så hon låg i blöja men hon va lika varm ändå. Tog temepen som visade 39.1 tror jag det va. Ringde sjukrådgivningen som sa att vi skulle åka in till barn direkt.
Jag, Tim och Mirabelle åkte in medans Caspian fick vara hos moster och kusinerna. Dom tog prover och undersökte henne.
Sänkan visade bra och urinprovet visade lite bakterie så det har dom tagit om. Men eftersom hon bara är 6 veckor blev vi inskrivna. 
Tim fick tydligen inte stanna kvar under natten för bara en förälder fick vara kvar vilket fick bli jag. Så Tim åkte hem till Caspian och Saga.
På kvällen kom mamma eftersom jag tyckte det va så jobbigt att vara själv, jag kände mig så ledsen, rädd och ensam. Sköterskorna tyckte att mamma kunde stanna här och tur var det när min panik började sätta fart.
Under natten var jag väldigt orolig för henne eftersom febern inte gick ner trotts alvedon och ökad kur och sen blev hennes fötter blå svarta vilket va väldigt otäckt. Tydligen kunde det bli så med hög feber. Hon hade även blod i avföringen.
Trotts att inga svar på proverna valde dom att börja ge henne antibiotika, så det får hon 1 gång per dygn.
Mamma åkte hem igår under dagen. Tim och Caspian kom hit en runda, det var skönt att få träffa dom. Jag och Caspian gick iväg lite själva för att fika.
Feber höll i sig och ville inte gå ner på kväälen var den upp i 39.9 och hon var verkligen påverkad av att ha så hög. Tim kom sent på kvällen och tog henne så jag fick sova lite. Och vid 5.30 i morse åkte han hem.
Idag har det varit betydligt bättre och min rädsla börjar faktiskt släppa lite. Febern har inte alls varit hög och hon har varit väldigt pigg.
Vid 11.00 när jag kollade feber låg den på 38.0 och då hade hon inte fått alvedon sedan kl 5.00 i morse vilket är väldigt bra. 
Mamma har varit här idag och hälsat på och avlastat mig lite. Mirabelle vill bara ligga i famnen. Men sedan mamma gick har hon faktiskt legat sin lilla låda (sån "säng" dom har på bb)
Hon äter bra vilket läkarna säger är ett bra tecken.
Idag skulle provsvaren komma men än så länge har jag inte hört något, men dom tror att det är ett virus.

1 kommentar: