fredag 26 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten

Idag var det dags att börja skolan igen, tillbaka till skolans underbara värld ;) Det som gjordes idag var bara information i aulan och så delades det ut scheman. Men nästa vecka börjar allvaret! Det ska bli riktigt skönt att komma igång med någonting. Jag ångrar att jag inte började plugga när jag var mamma ledig med Caspian.
Tim var pappa ledig idag medans jag var i skolan och nästa vecka får vi se hur han ska göra om han är ledig alla dagar jag ska vara i skolan eller om han tar några och min farmor och farfar få hjälpa till. 
Nästa vecka ska jag träffa lärarna och få bökerna sen kommer jag inte att gå på lektionerna eftersom jag kommer göra sakerna hemifrån.
Jag måste säga att jag känner mig både duktig och stolt över mig själv. Jag är en ung två barns mamma vilket många har fördomar om. Men mig kan ingen klaga på! 
Jag jobbade tills vattnet började gå när jag skulle ha Caspian. Därefter 1 års föräldraledighet, sen jobbade några gånger som vikarie under föräldra ledigheten. Mellan föräldraledigheten och skolan gick det ca 4 dagar. Jag gick i skolan januarie till juni trotts en super jobbig graviditet samtidigt jobbade jag med att sälja tupperware. När skolan var slut fortsatte jag sälja tupperware. Sen kom Mirabelle och jag har varit ledig nästan hela tiden. Jag har bara haft två tupperware visningar sedan hon föddes men nu börjar jag skolan igen. Jag ska läsa på halvtid, jobba som försäljare inom tupperware och alpnering samtidigt som jag är heltids "hemma fru". 
Nog om detta!

Vi har varit hos Kith, Alice och Hubbe på en fika idag. Därefter hämtade vi thai mat som vi åt framför tv.
Syter yster och Sheldon har varit här och dom gick nyss.
Så nu ska jag mysa lite med Tim innan det är dags för sängen.
Ha en fortsatt trevlig fredags kväll!

1 kommentar:

  1. Du är stark gumman!!!!
    Ska du läsa engelska a?? Jag funderar nämligen på att läsa upp mitt betyg men alltid roligare med någon man känner som med ska läsa. :)

    SvaraRadera