tisdag 3 april 2012

Stammis på sjukan

När vi satt och åt middagen såg jag att Mirabelles vänstra öra stod ut ovanligt mkt och var rätt stort. Hon har alltis haft lite utåt stående öron så det var inget som redigt chockade mig när jag såg det. Men så utav någon anledning fick jag för mig att kolla bakom örat och där var hon röd och svullen vilket hon inte varit tidigare under dagen. När jag kollade noga såg jag oxå att örat inte alls stått ut så mkt tidigare heller. Tim ringde sjukrådgivningen som ville att vi skulle åka in.
På jour vårdcentralen trodde dom att det var öroninflammation och skickade oss vidare till akuten. Tydligen finns det typ som bihålor bakom öronen vid skall benet där man kan få inflammation. Öron läkaren på akuten trodde däremot inte alls att det var öroninflammation. Men han tog måtten på svullnaden och i morgon då vi ska in till Barn skulle han komma dit för att kolla på det igen.
Jag hoppas verkligen att hon blir frisk snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar