onsdag 4 april 2012

Sjukhus besök

Det blev en lång dag på sjukhuset, det hade jag faktiskt inte räknat med! Caspian fick vara med mormor på hennes jobb (förskolan) vilket han tyckte var så kul. Så kul att han faktiskt grät hela vägen hem och en bra stund här hemma för han ville vara kvar! 


Först kom vi till Barn avdelningen där vi fick göra ett urin prov. På ett sånt lite barn finns det olika alternativ att välja och har testat det mesta faktiskt under tiden vi låg inne med henne. Idag fick jag sitta med henne bar på under kroppen för att sedan fånga upp kisset när det väl är dags. Efteråt tog dom två rör med blod.
Därefter fick vi gå till Öron för att träffa läkaren vi hade igår. Han tittade i öronen och tittade på rodnaden bakom örat. Han trodde att det var så att det var en öroninflammation på väg men eftersom Mirabelle går på antibiotika hann den aldrig blomma upp.
Vi gick sen till cafeterian och åt lite. Mirabelle somnade som en stock i vagnen. Efter 1 timme gick vi tillbaka till barn. Men dom skickade rätt snabbt iväg oss igen, denna gången till röntgen.
På röntgen rönkade dom lungorna då hennes sänka har stigit från 64-139 sen i måndags och hon är väldigt rosslig på båda sidorna. 
Sen fick vi sitta och vänta ett bra tag innan vi fick träffa läkaren igen. Det var så mkt som sas och så många saker att hålla reda på och jag blev helt snurrig i huvudet av allt. Men så här ligger det till.
Antibiotikan hjälper mot urinvägs infektionen. Men nu har hon inget virus utan i stället bakterier i luftrören. Och på fredag ska vi dit ännu en gång för kontroll. 
Nu ikväll har febern stigit men på något sätt känner jag mig lugnare då jag vet att dom har bra koll på henne nu!

2 kommentarer:

  1. Man får ta mina inlägg med en nypa salt :) Avundsjuk på din ena gradivitet! :)

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Hoppas hon mår bättre snart.
    Och snart är det vår och sommar..då förvinner förhoppningsvis alla dumma baciller!! Vi har haft sjukstuga från i januari med inte många dagars friskhet.

    SvaraRadera