fredag 20 juli 2012

Ensam tid hit och ensam tid dit

Idag har det varit ensam tid för hela slanten :)
I morse vaknade alla när Tim skulle till jobbet, men efter att Tim hade gått somnade vi om, Mirabelle  i sin säng, jag och Caspian i vår säng. Så mysigt!
Mirabelle vaknade sen vid kl 8.30 och då var det färdigt med mysandet. Caspian däremot sov så gott, så jag smög ut och lät han sova vidare.
Jag och Mirabelle fick ensam tid med mys frukost och därefter lek på deras rum. 
Caspian vaknade lite efter 10 med världens morgonhumör. Not! Jätte turig och inget dög för honom. Men efter en halvtimme lättade det, han och Mirabelle slängde ut alla leksaker över sitt rum och när jag väl hade städat där inne och började göra mig iordning hörde jag hur dom skrattade gott inne i tv rummet. När jag kom in såg det ut så här:



Tim slutade tidigare för att vi skulle kunna få hitta på något tillsammans. Första gången på lite över 6 månader som vi gör något själva utan barn och helt själva! 
Vi lämnade barnen hos moster Micaela och sen åkte vi till Karlshamn. Vi gick på Östersjö, åt langos och friterad banan. När vi var färdiga där tog vi en snabb runda ut till havet och sen åkte vi och handlade. Riktigt mysigt :)




Vi hann precis hämta barnen och åka hem, sen skulle Tim iväg. Han, Hoff och någon till skulle iväg och fiska. 
Jag städade upp lite här hemma, badade barnen och la Mirabelle. Sen hade jag och Caspian egentid! Vi tittade på en Nalle Puh film och åt fruksallad, så mysigt.





När Caspian hade gått och lagt sig var det dags för min egentid. Det blev lite träning, tycker faktiskt att min mage har blivit lite smalare :P Sen två långa samtal med Kith :) Och läsning av bloggar.
Nu är Tim hemma och jag ska ta och mysa lite med hono innan vi ska sova.

1 kommentar:

  1. Hej!
    va kul att du kikade in :)
    Skönt med egentid, det skulle vi också behöva.... :/

    Hihi, ja, jag kom ut med graviditeten i bloggen för ca 2 veckor sen :) Är du också sugen på en till?

    Hur mår ni?

    SvaraRadera