fredag 30 mars 2012

En vecka

Denna veckan har det hänt en hel del, både på gott och ont! 
Vi startade veckan med öppna förskolan, som vi nog alla har saknat att gå till. Därefter gick Caspian hela vägen hem, så duktig! På kvällen skulle han äntligen få komma tillbaka till gymnpan, men det blev ingen gympa :/ Caspian vile så gärna cykla dit vilket tog så lång tid att när vi kom fram var dörren låst och gympan hade redan börjat. Stackars Caspian vad synd jag tyckte om honom just då. Men han var ju faktiskt glad för att få cykla!
I tisdags var vi och åt mjukglass med mamma, Micaela, Robin och Sebbe. Mamma bjöd! Därefter gick jag hem med ett barn mindre. Mamma tog med sig Caspian och hans två kusiner till skogen för lek. Jag och Mirabelle passade på att leka lite tillsammans här hemma och låna store brors bobby car.
I onsdags var vi på öppna förskolan igen. När vi kom hem och Caspian skulle gå upp för trappan så trillade han ner och slog huvudet. Han började vingla, blev svettig och dåsig så vi fick åka in till akuten med honom. Det var ingen fara med honom och dom trodde bara att det var chocken som gjorde honom sån. Så vi åkte till baby proffsen där jag tyckte att Caspian skulle få välja en leksak för att han var så duktig, men han ville inteha någon. Så jag tog en bil och tyckte att det var klart att han skulle ha något när lillasyster oxå hade fått, men han satte tillbaka bilen! Där blev jag lite stolt och kände att vi hade uppfostrat honom bra!
I torsdags vaknade vi med en genom förkyld Mirabelle, under dagen började hon även rossla och fick feber. Så på kvällen åkte vi in med henne för att se så det inte hängde ihop med att hon slutade med penicillinet i tisdags, men det gjorde det inte och hennes lungor var inte påverkade. Caspians stoppade näsan full med sågspån från hamster buren på morgonen när jag bäddade sängarna, en redig lite buss kille har han blivit! På kvällen var han på teater med sin moster och kusinerna.
Idag sov faktiskt Mirabelle till 10.09 helt otroligt! Jag och Caspian passade på att mysa ordentligt! Först gos i sängen till barn kanalen sen frukost tillsammans i lugn och ro. 
Hoppas ni alla får en trevlig helg och vi få hoppas att det fina vädret håller i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar