onsdag 4 januari 2012

En dag på sjukhuset

Klockan 9.15 befann jag mig på röntgen avdelningen för att få en spruta till den så kallade scintigrafiundersökningen. I väntrummet började jag bli lite smått uttråkad så jag började läsa igenom alla skyltar som var där och på en av dom stod det "om du är gravid eller ammar kontakta genast personalen". Så efter att sjuksköterskan hade ringt några samtal för att kolla upp hur vi skulle göra och en del annan information fick jag tillslut besked att det var ok att göra undersökningen. 
Efter att ha fått sprutan gick jag ner i cafeterian där jag fick sitta i 2 timmar för att sedan gå upp till röntgen igen och göra undersökningen. Undersökningen tog 10 minuter, så det gick ju fort.
Efteråt fick jag sitta och vänta i cafeterian i lite över 1 timme innan det var dags att träffa läkaren på ortopeden. 
Den misstänkte sprickan fanns inte, men läkaren förklarade att jag hade inte en spricka utan det var brutet. Snacka om att jag hade missuppfattat den förra läkaren. 
Jag fick ett nytt gips och denna gången ett plast gips så det är mkt bekvämare än det förra och betydligt finare. Detta är nämligen rosa :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar