onsdag 14 september 2011

Ät fisk

Jag avskyr fisk, det är vidrigt. Men nu är jag vuxen och mamma, dags att börja lära sig. Får inte mina barn säga nej tack jag äter inte fisk får inte jag heller göra det! Men det är så tråkigt att laga sånt man inte tycker om och oftast fuskar jag och låter Caspian äta fisk hos farmor & farfar i stället för hemma. Men idag gjorde jag fiskpinnar, potatismos och rivna morötter. Fiskpinnar äter vi faktiskt, men det är i stort sätt allt i fisk väg. 
En utav mina kill kompisar sa en gång till mig att anledningen till att alla norska tjejer är så snygga är för att dom äter så mkt fisk. Jag var väl kanske 16 år just då och han var väldigt mkt äldre än mig. Så när han sa det tänkte jag då är det dags för mig att börja äta fisk, jag får plåga mig själv. Men det blev fisk olja i kapslar i stället.
Har ni något gott recept med fisk?
Hur är det hemma hos er, äter ni mkt fisk?

3 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna äta mycket fisk, tycker det är gott. Men min man gillar det inte alls, när han var liten var han allergisk. Allergin har nu vuxit bort men avskyn finns kvar.. det är synd för jag har ingen större lust att bara göra åt mig själv.

    Pasta med tonfisksås är gott och enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar fisk i alla dess former! Favoriten här hemma är väl kokt torsk i äggsås eller fiskgratäng :)

    SvaraRadera
  3. Jag har ett skitgott tips. Dock kan jag inte förklara vilken fisk det är. Men jag tror att märket är findus. Sen ligger de i en liten kartong så kan man dra ut själva plastförpackningen som den ligger i o titta på fisken. Den är panerad. Jag ska mindann ta en bild på den o skicka till dig. Hur som helst till detta brukat vi ha potatismos och en curryremuladsås. Du kan få receptet på såsen den är skit god. Vi äter sällan fisk annars men detta älskar jag. Underbart gott. :)

    SvaraRadera