söndag 24 juni 2012

Ett evigt flängande

Hej på er. Jag hoppas ni hade en trevlig midsommar och åt en massa god mat/jordgubbar. Våra jordgubbar glömdes bort och står fortfarande hemma hos min syster haha.
Vår midsommar firades med midsommar firande i brunnsparken där det var super mkt folk, hem till syrran där även min bror och hans dotter var och självklart syrrans ungar. När alla barnen började bli trötta åkte Tim hem med barnen till oss där han fick testa på livet som 5 barns far ;) Jag och mina syskon började dricka och sedan blev det utgång. En väldigt tråkig utgång, knappt några människor ute och dom som var där var omkring 18 år.
När jag och min bror väl skulle hem blev det krångel då vår syster hade gått hem till sin pappa för att sova där och Roger skulle följt med henne hem. Tillslut fixade vår pappa skjuts hem och Roger fick sova hos oss. Kan lova att det var väldigt trångt. Jag och Tim på soffan, Mirabelle i sin säng, Sebbe i Caspians säng, Caspian i resesängen, Amy, Robin och Roger i vår säng. Men ungarna tyckte det var super skoj!
I går var vi på brunns badet i invigde det alla syskon, syskon barn och Tim. Jag och Mirabelle tyckte det var för kallt för att bada så det blev bara ett dopp för oss. Men efter 2 timmar kom regnet och vi gav upp även om min bror Roger gärna hade stannat, trotts regnet! Vi åkte in till mamma och Sam som bjöd på god middag och efterätt. 
Idag har jag, Tim, barnen och Roger var på Loppis, det var absolut inget att ha och väldigt få bord :/ Efteråt åkte vi hem och fixade iordning lite sen blev det kalas med Tims släktingar och Roger & Amy. Nu är Tofflan här och grabbarna är i vanlig ordning bosatta framför tv spelet. Att man kan tycka så mkt om tv spel. 
Hur gör ni med tv spel och barn? Här hemma har vi satt att tv spel/dator spel spelas när barnen sover. Jag inbillar mig att sådant inte är nyttigt för barn vilket spel det än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar