torsdag 13 oktober 2011

Allt för kattmaten

Caspian är otroligt förtjust i kattmaten. Det kvittar vart jag än flyttar den så lyckas han komma åt den. Han är i övrigt mat glad men just när han lyckats få i sig kattmat ser man lyckan i honom och så säger han mmm med världens leende.
När jag bytte blöja på Mirabelle börjar Caspian gråta och skrika. Man kan riktigt höra paniken i honom. Jag skynda mig ut och hittar honom i köket. Där står han med huvudet inne i ett fak utan dörrar. Jag tar han i armen för att hjälpa honom bort, men det går inte för ungen sitter fast. Jag försöker en gång till lite lätt, men han rubbas inte. Jag känner hur paniken kommer. Vad ska jag göra? Ska jag försöka dra hårdare? Ska jag ringa sos? Ska jag hämta någon granne som kan hjälpa mig. Men jag kände att paniken i Caspian var så stor så jag var tvungen att få bort honom snabbt. Jag tog tag i huvudet och med lite hårdare tag fick jag tillsut bort huvudet. Så fort han kommit loss slutade han gråta och gav mig en kram för att sedan försöka ta sig in i hålet igen! Jag var fortfarande panikslagen och ville titta hur det såg ut runt huvudet dä'r han varit fast klämd. På vänster sidan var han lite väl platt jämfört med andra sidan så jag ringde till vårdcentralen. Fick en tid lite senare under dagen.
På vårdcentralen trodde dom absolut inte att han hade tagit någon skada. Han var glad och visade inga tecken på att det gör ont, inte heller finns det några märken och huvudet har tagit tillbaka sin vanliga form. Så skönt att få höra det iaf.
Tänk så mkt detta barn är beredd att göra för lite otäck katt mat, otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar