söndag 30 oktober 2011

Uppe med tuppen

Det här med tidiga mornar är verkligen inte min grej. Det kvittar om jag lägger mig tidigt eller sen, jag mår helt enkel skit av att stiga upp tidigt. Tim är likadan och till skillnad från mig får man tjata för att få upp han på morgonen. Så det är kanske inte så lustigt att vi har fått två morgon trötta barn?! 
Caspian läggs kl 19.00 och kan sova till 10.00 ibland längre men det brukar jag försöka att undvika. Mirabelle är lite piggare och vill gärna upp 8.30-9.00. 

Men inatt skulle klockan vridas tillbaka vilket betyder att helt plötsligt hade vi två morgon pigga barn. Mirabelle vaknade vid kl 6.20 men efter lite mat och mys somnade hon om. Men vid 7.30 öppnas dörren till vårt sovrum och där står en pigg Caspian. Jag hade ingen lust att stiga upp. Mökret som är vid denna tiden får mig ännu mer till att vilja ligga kvar i sängen och kylan som vi har i lägenheten gör det inte alls roligt att stiga upp. 

Jag beundrar er som stiger upp innan kl 7.00 varje dag. Och er som har barn som är vakna jämt och ständigt då dom borde sova. Helt otroligt att ni orkar göra saker under dagarn. Jag själv kommer nog behöve vila middag senare under dagen ;)

Hoppas ni får en bra söndag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar