måndag 13 februari 2012

Ljuva småbarnstiden

Mirabelle mår jätte bra nu och kan sova hela nätter. Men när hon väl sover bra vad händer då tror ni? Jo då börjar Caspians sömn rubbas. I natt vaknade jag av att han satt uppkrupen i vår sängen och tittade på mig. Så jag bäddade ner honom bredvid mig i hopp om att få sova några timmar till, men så blev det inte. Vi skulle prata, han skulle klia mig i håret och sen skulle jag klia honom i håret och så skulle han titta om Tim sov. Tillslut vid 4 på morgon började han komma till ro, men då behövdes Mirabelle mat och så var båda barnen vakna. Vid 5 tiden gick Tim in och la Caspian i sin säng där han somnade om, men det tog ett tag innan Mirballe somnade och sen ringde klockan vid 7.30. Jag har varit så trött idag!


Vi gick till öppna förskolan där vi lekte och fikade. Vädret var så underbart på hemvägen att vi tog en extra promenad. 
Hemma blev det lunch och vila. Vi somnade alla väldigt fort!
Kith kom på en kaffe och lite prat.
Jag och Caspian har varit på gympan, hemvägen blev lång och gå när Caspian skulle titta på allt :)
Nu sover båda barnen och jag äter vindruvor. Ikväll ska jag lägga mig i tid och förbereda mig på att det kan bli en sömnlös natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar