torsdag 2 februari 2012

Sömnbrist

Den senaste veckan har jag mått väldigt dåligt, först trodde jag att jag höll på att bli sjuk men sen kom jag på varför... SÖMNBRIST! Får man inte sova tillräckligt under en period säger kroppen tillslut till och det är vad min har gjort. 
Varje natt är en kamp mellan mig och Mirabelle. Hon är precis som hon var när hon var nyfödd, inget duger! 
Det började med att hon vägrade sova i spjälsängen, hon blev ledsen när vi la ner henne och skrek tills hon fick panik. Då lät vi henne somna ordentligt i famnen för att sedan lägga in henne. Då vaknade hon bara en stund efter och då var det likadant panik och gråt. Många gånger låter vi henne sova hos oss för att jag ska kunna vara lite utvilad, men då kommer nästa problem. Hon tänker inte sova där heller, hon gråter och skriker och sparka med benen. Helst vill hon ha bröstet när hon vaknar om nätterna, men det är det slut på eftersom jag har väldigt lite mjölk och jag tycker att vid 7 månader ska man kunna somna om utan mat. Men vår envisa tjej tycker inte alls som mig. Oftast ger jag mig efter 1-2 timmars kämpande och då somnar hon om en lite stund för att sedan upprepa samma sak.
Jag läste om ett par som hade rätt likt oss och deras bvc sköterska rekomenderade ljummet vatten, så det har jag testat nu och det hjälpte lite men tillslut blir hon så arg att det inte funkar.
I natt har jag sovit samanlagt lite mer än 3 timmar och det känns. Jag hoppas att detta snart är ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar