onsdag 29 februari 2012

Stort beslut

Ibland när jag har tråkigt så gör jag saker på impuls, ibland positivt och ibland negativt. Igår när vbarnen sov och jag inte kände för att vika tvätten satt jag och bläddrade i gamla föräldra7barn tidningar. Jag fastnade vid en artikel som handlade om en kvinna som valde att donera sina ägg för att hjälpa andra att få barn. 


Jag tyckte det var en rätt häftig grej. Jag som har otrolig lätt för att bli gravid vet ju inte hur det känns att kämpa för att få ett barn. Eller hur det känns att behöva gå igenom massa saker för att ens kunna få ett barn. Livet är verkligen inte rättvist. Och jag är faktiskt jätte tacksam för att jag kan bli gravid så lätt! 


Jag började titta runt på nätet hur det är att vara äggdonator och efter ett tag skickade jag iväg ett mejl där jag berättade att jag ville donera mina ägg. Så enkelt för ett så stort beslut.
Nu väntar jag på att dom ska höra av sig och kommer jag få donera ägg så kommer jag få gå igenom en psykosocial och en medicinsk bedömning för om jag är lämplig att vara donator.


Det finns ont om donatorer så finns det någon som är intresserad så tycker jag att man ska ansöka! 
HÄR finns det information om man är intresserad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar