måndag 6 februari 2012

Ronnebyhus

Jag vill bara informera er alla som kanske tänker tanken att bli hyresgäster inom Ronnebyhus, TÄNK OM!
Vi har bråkat med dom om väldigt många saker och vi är många som är överens om att dom är dåliga hyresvärdar och missköter sina jobb.
Vår temperatur inne i lägenheten ligger runt 17 grader hela tiden, ändå har vi inte alls lika kallt som förra året. Vi har tjatat och bråkat om att dom måste fixa värmen, men icke händer det något. Dom skickar hit någon som tar temperaturen och sen händer det inget mera. För 1 månad sedan skulle dom komma och täta fönsterna, men då dök personen inte ens upp. 
Just nu är detta vårt största problem, men det finns många andra oxå.
Vårat badrum fick vi bråka oss till en renovering, trotts fukt skada. Men inte ens då fixades det ordentligt och förmodligen finns fukt skadan kvar. Det sattes nämligen aldrig in fläktar för att dra ut fukten utan allt slets ut och sen på med det nya. Och det nya är inte ordentligt gjort utan mattan är sne på många ställen och på vissa ställen sitter inte mattan fast. Efter renoveringen lämnade dom allt och jag fick städa, trotts att jag ringde och klagade. Även renoveringen klagade vi på både hos Ronnebyhus och Henriksson, men ingen ville betala en ny renovering och därför får vi nöja oss med detta badrummet.
När vi flyttade till denna lägenheten lades det in nya golv, tyvärr slarvades det väldigt mkt och på vissa ställen saknar vi golvlister och vissa är inte ens fastspikade. Inte nog med det städades det aldrig därefter och det första jag fick göra när vi flyttade in var att städa. Vi pratade med Ronnebyhus som skulle fixa lister och även spika dit dom som inte satt fast, men inte ens det kunde dom göra. Så i köket insåg Saga att en av listerna inte satt fast så en dag när hon var uttråkad åt hon upp halva den listen!
Lekparken precis utanför vårat har varit en total livsfara för barnen. Spikar stod ut, stegen upp för en klätterställning var delad och barnen kunde skada sig där, plankerna som dom skulle gå på var på vissa ställen av och på andra ställen så gamla att dom sjönk när barnen gick där. Det tog dom 2 år att fixa!
Felen är många, men ändå tar dom inte på sig ansvaret! Dom själva hade inte velat bo så här. 


Jag vill inte flytta runt med mina barn och därför är jag noga med att hitta ett ställe där vi kan trivas och kommer att stanna. Det får inte bara vara något tillfälligt och därför har vi inte kommit här ifrån, men så snart vi hittar något så lovar jag att jag aldrig mera ska bli hyresgäst hos Ronnebyhus!

2 kommentarer:

  1. Ha haft samma problem i vår gamla lägenhet med värmen, inget gjordes. Fick en knarkare med en massa pundar kompisar, som granne som rökte i trappen, så det gick in i vår lägenhet.Mitt barn har astma och vi kunde kanppt vara hemma i bland. Ringde och klagade, inget gjordes, ringde och ville byta lägenhet "fanns inga lediga", var deras svar. Tillsist så sa jag att de skulle skaffa en annan lägenhet annars flyttar vi till en annan hyresvärd. Då minsann hade de 3 (!!) st lediga i samma område. Men vi flyttade och ha nu en annan hyresvärd som är super bra!! Aldrig mer Ronnebyhus!! De är inte särskilt rädda om sina hyresgäster, många har flyttat och de får snart riva fler hus!

    SvaraRadera
  2. Men gud vad hemskt!
    Vi bor hos en bra hyresvärd. Vår lägenhet hade en massa fel men så fort jag ringer om nåt så kommer de och ordnar det. Snabbt går det också :)
    Hoppas ni hittar ett nytt hem snart!

    SvaraRadera