måndag 18 juli 2011

dessa olyckor

Just nu känner jag mig otroligt utsliten, hela 3 timmars sömn fick jag i natt och sen en hel dag med massa bus.
Vi har lekt och varit ute och gått och lagat middag och som vanligt städa.

Jag råkade snubbla till innan och kom emot väggen där vi har ljus lycktor. Den ena trillade rätt ner och gick i tusen bitar över hall och tv rums golvet. Det blev total kaos!! Jag fick glassplitter i handen, Caspian blev livrädd och grät samtidigt springer han emot mig och mitt bland glasslittret och Mirabelle ligger i baby sittern preis brevid. Fick panik och tog barnen och gik in på aspians rum och stängde dörren. Tittade aspians fötter och han verkade tak och lov inte har fått någon glasbit där. Ringde sjukrådgivningen för att fråga vad jag skulle göra med Mirabelle. Jag var så rädd att hon hade fått göasslitter i ögonen. Men kvinnan i telefonen lugnade mig och sa att då hade hon skrikigt.
Lägenheten har blivit damsugad två gånger idag väldigt noggrant kan jag lova!
Inte nog med detta så händer en liten olycka till när Caspian skulle sova. Jag hade precis kokat upp vatten till vällingen lagt i ett mått och så tar pulvret slut. Jag ställer mig på stolen för att ta ner en ny påse från välling kartongen och upptäcker att vällingen är slut. Tim har alltså tagit den sista påsen men struntat i att slänga kartongen och inte heller sagt ett ljud om att vi behöver köpa välling. Caspian stod ju brevid och väntade på sin välling och han blev totalt knäckt när han inte fick någon. Inte dög det med varm mjölk och smörgås heller. 1 timmes skrik och gråt och ytterligare 1 timme och 40 minuter tog det innan han somnade!

1 kommentar:

  1. Usch vilken dag! Hoppas resten av veckan blev bättre :)

    Det där med vällingen, när den har tagit akut-slut här hemma så har jag blandat välling med grötpulver istället. Det har funkat bra :) Men då gäller det ju att man har gröt hemma förståss..

    SvaraRadera