onsdag 6 juli 2011

Fullt upp

Ja nu mera har man alltid fullt upp. Två barn, en hund, ett hem och så klart gör ju sommaren att man har fullt upp ;)
Igår började dagen inte så bra. Jag skulle byta blöja på Mirabelle och då svartna det framför ögonen. Satte mig på badkarskanten samtidigt som jag höll en hand på Mirabelle som låg på skötbordet och så fick jag ropa på Tim som självklart sov djupt. Men tillslut fick vaknade han och kom ut för att hjälpa mig. Så otäckt var det! Yrslen höll i sig i flera timmar sen men jag tror det beror på sömbristen.
Vi var på bvc kontroll med Mirabelle som ökar fint i vikt 3485 g väger hon nu. Vi pratade om min yrsel och att Mirabelle vägrar sova i egen säng och ska bara ligga vid mitt bröst om nätterna. Bvc sköterskan trodde att det kunde vara så att det inte fanns tillräckligt mkt med mat i brösten på kvällarna vilket gör att hon måste äta mkt. Hon äter 1 gång i timmen om inte mer på nätterna. Så hon tyckte vi kunde testa mjölkersättning som sista kvällsmål så hon blir ordentligt mätt.
Så vi köpte mjölkersättning ekoligiskt så klart som vi testade på kvällen och Mirabelle sov faktiskt rätt länge i sin egna säng innan jag fick bära över henne till oss då hon ville amma. 
Vi var hos mamma igår och hälsade på. Sen kom Sanna och Mats hit. Senare på kvällen kom även Andreas. Mkt trevlig dag/kväll :)
Idag har vi varit hos syrran och barnen på en fika, sen har vi haft taco mys här hemma. Och barnen har fått bada.
Caspian har varit på riktigt bushumör idag så han slockande direkt när jag la honom.
Tim är iväg och kör ett par kompisar och jag har lagt Mirabelle. Nu är det dags att vika tvätt sen ska jag lägga mig är super trött.

1 kommentar:

  1. Otroligt jobbigt med sömnbrsit, och läskigt att du blev slldeles yr!
    Hoppas att du får sova mera nu!

    SvaraRadera