söndag 31 juli 2011

Härlig helg med regn

I helgen har vi knappt sett röken av solen i stället har vi fått se en hel del regn. Men helgen har varit kanon trotts att vädret inte har varit det bästa.
Min bror Roger och hans dotter Amy sov här från torsdag till fredag. Roger på soffan, Amy i Caspians säng och jag, Tim oh våra barn i vår säng. Caspian var så söt på morgonen när han drack välling. Han satt i soffan där Roger låg ny vaken, när vällingen va slut satt han och vrålstirrade på Roger. Inget pratande eller tittande på något annat utan blicken helt fast på honom. Hehe han undrade väl varför vi hade ett uffo i soffan ;)
I fredags spenderade vi ett antal timmar hemma hos vår syster. Barnen lekte oh vi snackade massa. Eller ja och Micaela pratade medans Roger och Tim satt med Rogers ipad eller vad det nu hette.
I lördags åkte vi till Ölands djurpark. Enligt klart.se skulle det vara upp mot 20 grader, molnigt men sol. Men det var ju annat än sol kan jag lova. Det regnade under halva dagen. Men det var riktigt trevligt ändå. Först tittade vi på djuren, sen åkte vi lite karuseller, sen cirkus och sen ville Amy bada trotts att vädret inte va speciellt roligt. Så hon fick bada medans vi satt oh pratade med Anton som börjat jobba på Ölands djurpark sen åkte vi ytterligare några karuseller innan hem färd. aspian tyckte det va så roligt, särskillt karusellerna. Lik sin far till utseendet men lik sin mor i temperament och lika karusell tokig :) Caspian den stackaren trillade ner från bänken när vi satt och åt och rätt in i bordet så blodet forsade ut från munnen och jag var livrädd. Men så fort han fick syn på maten igen slutade han gråta och med blodet rinnandes från munnen började han äta igen. Så det var inte så farligt som det ser ut men jag ska ändå ringa tandläkaren så får dom bedöma om det är något som ska kollas på. Han verkar inte ha slagit i några tänder utan det verkade bara blöda från insidan av kinden och läppen.
Idag har vi varit på loppis och sedan har det städats här och ikväll har jag fixas med tupperware beställningarna. Tim och Linus är ute och fiska nu och barnen sover så jag passar på att titta på tv.
Jag och Tim har bestämmt att vi ska börja på mamma pappa barngympa med Caspian nu i höst. Vi vill att han ska träffa andra barn, aktiveras och vi vill ha egentid med honom vilket passar perfekt med mamma pappa barngympa. Ena veckan ska jag och Caspian gå mednas Tim få egentid med Mirabelle och nästa vecka tvärtom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar