måndag 4 juli 2011

Tuffa tider

Ibland känner jag mig som en ensamstående mamma trotts att jag har Tim. Han är så lat och gör mig så förbannad ibland! När han jobbade ansåg han att jag skulle sköte i prenicp allt här hemma, dom fåtal gånger han var hemma och jag var i skolan gjorde igent här hemma mer än massa lek med Caspian. Nu när vi båda är hemma är det bara jag som sköter allt (om jag inte ber eller tjatar på honom). Detta gör att det blir väldigt mkt bråk mellan oss. Självklart blir jag sur när vi ska ha delat ansvar men det bara är jag som få sköta sakern eller tjata på honom för att han ska hjälpa till. Men han kan inte förstå varför jag måste vara så sur hela tiden! Det är synd att det är så för hade vi inte behövt bråka om detta så hade vårat förhållande varit jätte bra!

Jag och barnen har tillbringar dagen hemma hos farmor och farfar för jag kände att jag behövde få komma bort från lägenheten lite. Träffade även pappa där som hjälpte dom med trädgården.
Mirabelle har sovit nästan hela dagen och nu ligger hon klar vaken i soffan och titta, tror hon inte har så stor lust att sova på flera timmar nu...
Caspian har varit på väldigt bus humör idag, hoppat i soffan och krypit upp på glasbordet och satt sig. Jisses så rädd jag är att han ska skada sig och han bara skratta när jag förklara att man inte får göra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar