onsdag 13 juli 2011

Graviditeten med Mirabelle

När fick du reda på att du var gravid? Minns inte datumet
Blev det en chock? Ja lite fast jag hade misstänkt det innan jag gjorde testet
Hur gammal var du? 20 år
Hade du mycket halsbränna? Ja fast det kom till och från under hela graviditeten
Spydde du mycket? Ja det gjorde jag och hade illamående och spydde hela graviditeten
Var det någon favoriträtt som ändrades? nej
Hade du mycket foglossning? Nej inte mkt det höll bara på några veckor i början
Hade du sammandragningar? Ja jätte mkt sammandragningar
Ditt sf mått som störst? 32
Har du fått bristningar? nej
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag var helt säker på att det var en flicka
Hoppades du på? Ett välskapt barn
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej
Hur mycket gick du upp i vikt? 14 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Väldigt jobbig och inte alls som jag hade hoppats på.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Den skulle gå snabbt, enkelt och jag skulle vara lugn och Tim skulle vara ett bra stöd.
Gick du över tiden? Nej.
Födde du för tidigt? Nej jag födde på beräknat förlossnings datum enligt ultraljudet.
När började din förlossning? Den 19 juni 5 på morgonen
Hur lång tid tog det? 9 timmar och 22 minuter
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 9 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Smärtan i blygbenet och att det blev så långdraget
Var du rädd för något? Att det skulle bli komplicationer
Grät du? Ja när vi hade lämnat Caspian och var på väg till förlossningen grät jag för att jag inte ville sova utan honom :P Och sen grät jag när jag fick upp henne på bröstet.
Skrek du? Nej tack och lov höll jag mig lugn och det var inget skrik och gnäll denna gången.
Tog du nått smärtstillande? Ja, värme dyna och EDA
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Utöver mig så var det Tim, två barnmorskor
Hade du någon nära med dig? Tim
Hur stor var bebisen? 3215 g
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Mirabelle Monica Elin Enarsson
 Hur ser du på förlossningen idag? Jag tycker förlossningen var jätte bra och när jag ser tillbaka på den så kommer det bara possitiva tankar. Den var aldrig skrämande som jag upplevde några gånger under förlossningen med Caspian. Och om varje förlossning hade varit sån hade jag kunnat föda många barn :)
Var allting värt det? Självklart!

1 kommentar:

  1. Jag snor listan ;)

    Hoppas allt är bra med er annars.. Hur går det med allt och din karl...?

    Kram

    SvaraRadera