tisdag 25 september 2012

aj aj magen

Mirabelle har inte alls varit nöjd idag, hon har gråtit och tjurat om vart annat. Hon ska sitta i knät eller bli buren sen blir hon jätte arg och ska ner och leka och så har det hållit på hela dagen. 
Magen är jätte spänd och hon vill helst inte att man rör vid den så antar att hon har ont. Det är typ så hon brukar bli om hon råkar få i sig mjölk produkter. Vi får hoppas hon mår bättre i morgon, annars får dom stanna hemma från förskolan.
Idag har vi alla varit hemma. Jag har haft hemstudier och Caspian var så trött i morse så det kändes hemskt att skicka iväg han när det ändå finns möjlighet för dom att vara hemma.
Vi har lekt på barnens rum, jag har pluggat och det har städats. Vi tog oss en promenad hela familjen efter middagen.
Vi har ätit blodpudding, stekt potatis och bacon. Jag bara älskar den maträtten och skulle kunna leva på den :)
Vi har tagit beslutet att nu ska Mirabelles napp bort på dagarna. Jag har känt innan att hon inte är redo, hon är som en liten bebis pipig och gnällig då är nappen och hennes pingvin en stor trygghet. Nappen har även varit väldigt bra då hon stoppar allt i munnen och därför har hon haft nappen rätt ofta när vi är ute eller iväg hos folk. Men nu är det som sagt slut. Anledningen är att hon trillar och det händer så mkt olyckor. Idag trillade hon och fick kanten upp mot tandköttet och framtänderna så det började blöda och ser inte alls trevligt ut. Vi få se om en tandläkare kan behöva kolla på detta. 

1 kommentar:

  1. Ja det är nog bäst att inte ge med sig. Vi måste lära dom om vad som är rätt och fel och försöka ignorera folks blickar i mataffären Egentligen märker jag tendenser till detta i perioder redan nu, som ett tag var jag mest hemma med Ciara och därför blev jag den hårdare föräldern och hon hade mer respekt för mig och nu är det pappan som är hemma mest och nu lyssnar hon mindre på mig:) För att jag är mkt snällare när jag kommer hem tror jag än när man går och tär på varann en hel dag.

    Det kommer föresten upp en ruta att man måste skriva in lösenord men samtidigt behöver man inte fylla i den för att kunna läsa din blogg.

    SvaraRadera