torsdag 20 september 2012

Underbar torsdag

Denna dagen har verkligen varit bra, fler såna tack ;)
Caspian sov länge idag och klockan ringde inte så vi försov oss lite till förskolan. Men det var ju skönt att iaf få sova till 8.15 :P

Har haft hemstudier idag, men blev inte så mkt klokare på uppgifterna jag skulle göra, så måste ha tag på min lärare!
Vi handlade innan det var dags att hämta barnen, ibland är det faktiskt skönt att handla själva även om jag måste säga att vi har super snälla barn som aldrig tjatar om något i affären.
Vi tog en liten extra promenad hem från förskolan, så skönt. Mirabelle hade varit hängig och knappt velat leka. Fick sån ångest, då ska hon inte behöva vara på förskolan, så ska säga till dom att händer detta igen så vill jag att dom kontaktar oss så vi kan hämta henne/Caspian. Men väl hemma piggnade hon till igen.

Mamma kom hit en runda, vilket barnen tyckte var så kul att ha mormor här. :) Caspian kan inte säga hennes namn Ingelis så han säger gliis eller mormor gliis vilket låter så gulligt :)
Vid middagen skulle Tim göra det lite roligare, så han färgade potatis mosen blå med karamellfärg. Detta brukar vi göra någon gång ibland, men vi har aldrig haft blå färg, Caspian som brukar smaka allt totalvägrade att äta. Eftersom vi kör på den metoden att aldrig tvinga i barnen någon mat lät vi honom vara utan. Ett barn svälter inte sig, enligt bvc! Hur gör ni?

Caspians nya morgon rutiner och alla andra rutiner gör mig så otroligt trött. Det tar tid att komma tillbaka till vardagens måsten efter att ha varit mammaledig i över 1 år. Jag la mig på soffan och sa att jag kände mig trött. Tim gick ut med Saga och jag tyckte det tog ovanligt lång tid för att bara låta henne kissa. När han kommer hem hade han med sig 10 vackra rosor, en dubbel nougat och en coca cola för att pigga upp mig. Min underbara man, han kan <3

Essy och Nora har varit här ikväll, mkt trevligt :)

Mirabelle fick feber under kvällen och blev genast hängig igen. Nu sover hon i vår säng då jag inte vill att hon ska ligga ensam i natt. Hon är påverkad av febern, hon andas häftigt och börjar sparka med benen rätt som det är. Mammas lilla snäcka. <3 Hon får ibland feber om nätterna som går över dagen efter men då brukar det bara ligga runt 38.2 nu ligger hon runt 39.5.

1 kommentar:

  1. Åh tack för att du berättade det för mig =) Ja det är väl så, hon är väldigt självsäker i det mesta hon gör så det låter logiskt. =) Och jag vill ju att hon ska känna att hon kan gå fritt här hemma. Men precis som du har jag också stängt igen till köket så hon inte kommer in för där tycker jag det är lite läskigare om hon är eftersom hon kan dra stolarna till bänken och klättra upp.

    SvaraRadera