lördag 29 september 2012

På språng

Vi har knappt varit hemma idag, har istället passat på att besöka andra.
Först åkte vi hem till farmor & farfar. Farmor hade bakat en sån god kaka med kokos i, åh ångrar att jag inte bad om att få med mig en bit hem :/ Men får ringa i morgon och fråga efter receptet!
Efteråt mötte vi upp mamma på Maxi (hennes andra hem) ;) och sen följde vi med henne och Sam hem på en fika.
En mycket trevlig dag har det varit :) 
När vi väl kom hem lagade vi lite middag och sen har det städats. Tim är just nu i tvättstugan, har så mkt tvätt just nu att vi måste använda oss av tvättstugan oxå :/

I natt kom Caspian inspringandes och slängde täcket över sig i vår säng. Yr vaken och förvirrad som jag var började jag kände cigarett rök. Luktade precis som någon stod inne i vår lägenhet och rökte. Blev skit skraj och tänkte att vi glömt och låsa dörren så den måste ha gått upp och står nu öppen. Smög ut i hallen och tittade, men tack och lov var den både stängd och låst! Men luktade fruktansvärt vid ytterdörren och jag hörde hur en tjej skrek där ute. Jaha därför Caspian kommer in springandes!
Tog ett tag att få Caspian att somna om, men efter ett tag vaknade jag av att Saga skällde och morrade. Hon gör så extremt mkt nu sen vi flyttade till denna lägenheten, tror hon känner sig otrygg här! Fick iaf tyst på henne och hör hur det låter som någon trillar in i räcket i trapp huset (det låter otroligt mkt). Just då önskade jag mig låångt bort från dessa förbannade granarna!

Nej nu ska jag ta och läsa lite bloggar, sedan blir det att göra lite skolarbeten. Muntligt i samhälle på måndag, matte prov på onsdag och en hel del i svenskan som ska göras. Ja jag behöver ju inte klaga på att jag inte har något att göra ;)

1 kommentar:

  1. Ja hehe. Jasså, ja jag tror jag överreagera lite men just köttfärs är jag lite rädd för då det är så känsligt. Men hon verkar inte klaga så det var nog inte så farligt.

    SvaraRadera