måndag 17 september 2012

Syskon tjabb

När jag höll på med maten kommer Mirabelle ut och gråter. Händerna och runt munnen är fullt med blod och hon är så hysteriskt ledsen. :( Efter att ha tvättat av henne såg jag att det kom från munnen. Det hade inte hörts mer än lite tjabb mellan barnen så jag tyckte det var rätt lustigt att hon hade skadat sig.
När Tim sitter och gosar med Mirabelle kommer Caspian och ger henne en kram och nappen. Han säger till Tim att han varit dum, det är inget ord vi brukar använda så Tim frågar honom vad han har gjort. Då berättar han att han slog Mirabelle. 
Samtidigt som jag blev väldigt arg över att han slog Mirabelle tycker jag det var jätte bra att han var ärlig och berättade att det var han som gjorde det.
Han brukar aldrig slå Mirabelle, jag tror detta är första gången så jag blev väldigt förvånad! Han brukar vara rätt tetig mot henne men aldrig att han skadar henne.

Jag har varit i skolan och nu ikväll har Tim och Caspian varit på gympa, medans jag och Mirabelle har sjungt, lekt och pott tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar