tisdag 18 september 2012

Kaskad spy

Barnen har varit på förskolan och jag har hållit på och plugga här hemma. Tycker det är skönt att kunna göra saker och ting hemma så man kan ta pauser när man behöver och inte ta hänsyn till någon annan. Jag har även sökt lite små jobb som jag tänkte ha vid sidan om studierna och har nog faktiskt fått tag på ett jobb. :)
 Mirabelle var inte sitt vanliga jag när hon kom hem från förskolan. Hon satt och såg jätte arg ut och ändrade inte en minn. Vi skrattade åt henne och undrade vad hon höll på med. Om hon är arg brukar hon vissa det väldigt tydligt genom att skrika eller lägga sig ner och sparka. Vid matborder rörde hon inte maten, vilket aldrig har hänt. Hon drack en hel nappflaska med vatten i stället. Bara någon minut efter det kaskad spydde hon. Tog bort henne och torkade och gjorde iordning. Satte henne igen för att kolla om hon ville äta men hon drack en nappflaska med vatten till och tog pyttelite mat, sen kaskad spydde hon igen. Denna gången forsade det ut på matbordet och det bara rann ner från tripp trapp stolen. Stackars lilla gumman. Vi kröktes, Caspian blev väldigt orolig och ledsen och Mirabelle satt bara och stirrade rakt ut.
Tim körde och köpte blåbärssoppa som hon fick dricka för att lugna magen och efter att hon hade bajsat mådde hon kanon bra igen och var sitt vanliga jag. Båda barnen är dåliga i magen och både spyorna och bajset stinker fisk. Dom har ätit fisk på förskolan så undrar om det kanske var dålig eller inte redigt till lagad.

Ikväll har jag läst en tråd på familjeliv som verkligen gör mig upprörd, dom föräldrar på familjeliv som sköter sig och är måna om sina barn kallas för maffia föräldrar. Visst finns det föräldrar i denna tråden som gör saker som inte är alls farliga, men vissa föräldrar får mig att vilja smälla till dom på käften och ta barnen ifrån dom! Ursäkta, men jag är så upprörd att jag inte kommer kunna sova dom närmsta nätterna. Dom skriver att dom skiter i tandborstning (att glömma är okej men inte att skita), dom lämnar barnen själva för att åka och handla (vi pratar om 3 åringar), dom dricker och ammar samtidigt, dom struntar i att koka vattnet för ersättning, dom slår sina barn,dom struntar i bilbarnstol på små barn, dom lämnar barnen på förskolan och ljuger att dom är på jobben, dom använder tv som barnvakt. Ja det finns mkt upprörande saker i denna tråden. sakern ni gör som inte är ok enligtmammamaffian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar