tisdag 18 september 2012

Hej då onyttigheter

Jag har inte kunnat släppa taget om allt gott och onyttigt jag åt under graviditeten med Mirabelle, det har lixsom stannat kvar. Jag har försökt så många gånger att tvinga mig själv att sluta. Inte för att risken är så stor att jag blir överviktig, men jag mår dåligt av att hela tiden behöva ha något sött. Och jag mår dåligt av tanken på allt onyttigt jag stoppar i mig, det finns så många risker när man väljer det osunda i livet.
Men så äntligen har jag hittat något som har hjälpt mig att sluta, morötter :) Helt fantastiskt gott och väldigt nyttigt. Vi har ju typ alltid morötter hemma då vi äter det till middagen råa som kokta eller har det i matlagningen. 
Men nu äts det oftare, flera gånger om dagen så fort söt suget smyger sig på. Och det hjälper. I början knaprade jag morötter konstant nu börjar det bli bättre och det kanske bara blir 2 om dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar