lördag 18 juni 2011

En resa i onödan

Ja igår gjordes det ytterligare en helt onödig resa till förlossningen. Jag är så fruktansvärt trött på att behöva åka in på kontroller som ändå bara visar att vi kan åka hem.
Jag fick ju en väldigt kraftig svamp infektion utav pensellinet som jag fick vid bi hålls inflamationen. Dom sa till mig att det inte va någon ide att börja med pevaryl förens jag hade ätit hela kuren med pensellin. Vilket gjorde att svamp infektionen blev extremt förvärrad.
Så igår när jag reste mig upp på morgon så rann det så det blev en pöl på golvet. Jag ringde in till förlossningen och berättade vad som hade hänt. Jag berättade även att jag har en kraftig svamp infektion så jag undrade om det kunde ha med saken att göra. Men nej då svamp infektion kunde inte gör så att det började rinna utan det va säkert vatten.
På kvällen åkte vi in där sköterskan nästan direkt sa att det hade med svamp infektionen att göra. Men för att vara på den säkra sidan gjorde dom test för vatten av gång. Testet visade såklart ingen vatten av gång och hon sa att det var svampen. Jag kände mig rätt irriterad som behövt åka dit för något som sköterskan i telefonen borde ha vetat om.
Fick göra ett ultraljud när jag ändå var där inne eftersom bebisen knappt rör sig vilket jag trodde var helt normalt dom sista veckorna. Det står ju överallt och det är ju trångt i magen. Men läkaren sa att man ska minst ha känt 12 sparkar, vilket jag självklart inte suttit och räknat. Men bebisen mådde bra visade både ultraljudet och ctg kurvan.
Men så kommer det som gör mig otroligt orolig blodtrycket hade ännu än gång förhöjts tills 130 vilket var högra än förra gången vi var inne. Men enligt dom var det normalt blodtryck. Humm jag vet inte redigt vad jag ska tro?!
 

2 kommentarer:

  1. Usch, så onödigt för dig!
    Och vad massa olika information du får? Blodtrycket ska man ju vara noga med! Hur är undertrycket?
    Jag hade högt övertryck igår hos BM men bra undertryck och då gör de inget, utan allt är tydligen som det ska då.

    Nej, nu tycker jag att våra bebisar ska komma ut!

    SvaraRadera
  2. vad är ditt normala blodtryck då? Mitt låg på 130/90 när jag blev igång satt, lindrig havandeskapsförgiftning sa läkaren åt mig då.

    SvaraRadera