måndag 27 juni 2011

Full rulle

Idag har det varit full rulle hela dagen lång, så jag hoppas att Mirabelle vill sova bra i natt.
Dagen började otrolig stressigt, inget ovanligt här hemma. Vi skulle göra oss iordning och sedan ner till stan för att handla strumpbyxor till Mirabelle och skjorta till Caspian.
Sen vidare till Karlskrona, för ett besök på sjukhuset. Alla bebisar erbjuds ju att få kolla höfterna och det vill man ju självklart göra på sitt barn.
Vi passade även på att ta foto som ska vara med i tidningarna sydöstran och blt.
Blev en fika i caffeterian innan vi körde hemmåt.
Väl hemma i Kallinge åkte vi till vårdcentralen för det första bvc besöket. Vår vanliga bvc sköterska har semester så just nu har vi än annan, men det går oxå bra. Mirabelle hade minskat i vikt sen förra torsdagen då bvc sköterskan var här hemma. Förmodligen har jag pumpat ut för mkt mjölk innan amningen så hon inte har fått tillräckligt. Vi har fått en extra tid till denna veckan så vi håller tummarna på att det var det som gjorde att hon minskat i vikt. Jag vill så gärna kunna amma henne!
Ikväll har jag och Mirabelle varit i Jämjö på tupperware möte, inte illa att vara på sitt första tupperware möte 8 dagar gammal :P Så kom hem till 22.00 ungefär.
Nu ska jag amma Mirabelle sen hoppas vi på att hon somnar så vi oxå kan få sova, är rätt trött efter denna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar