lördag 25 juni 2011

Skrik och panik

Ja Mirabelle är en skrik och paik, en otroligt krävande liten Madam! Hon ska ligga i vår sängen och absolut inte i sin spjälsäng, hon ska helst bli buren och inte ligga ensam.
Vi har funderingar om hon kan ha kolik för nu dom senaste 3 kvällarna/nätterna har hon skrikigt tills hon somnat av utmattning, sen när hon väl har vaknat efter en timme eller två så fortsätter det. Tim sa att det kunde kanske vara något jag äter som inte är bra för hennes mage eftersom hon bajsar konstant. Men jag vet inte vad man ska och inte ska äta när man ammar. Jag tycker faktiskt det är lite dålig information om kosten man borde ha när man ammar. Och ja det är dålig information över huvudtaget kring amningen!

Idag har det städats, tvättats och lite annat.
Nu ikväll håller Tim på att baka inför min födelsedag i morgon. Snäll han är som bakar :)
Jag har lagt märke till att båda våra barn sover som bäst när ljudet av en tatueringsmaskin startar. Undrar varför?! ;)

2 kommentarer:

  1. Jordgubbar och choklad ska man helst undvika när man ammar, dom kan få ont i magen :/ Men ni får testa er fram, för det kan vara egentligen vad som helst hon reagerar på, lök, mjölk osv. Håller tummarna och lycka till :)

    SvaraRadera
  2. en del rekommenderar att inte äta rå lök eller choklad när man ammar då dem kan få ont i magen av det.. :)

    SvaraRadera