fredag 4 november 2011

Det "perfekta" livet

Jag upplever att många bloggare och även många på facebook vill framstå som dom har det perfekta livet. Ett perfekt liv finns bara i sagornas värld! Jag upplever att dom som vill framstå med ett perfekt liv är en speciell grupp. Kan ni gissa vilken? Småbarns föräldrarna, självklart!
Jag läste för ett tag sedan i en tidning om en tjej som skrev att hon inte läser bloggar pga hon tycker folk ljuger om sina liv. Efter att ha läst detta började jag tänka mer på detta.
Man behöver inte lägga upp idag har vi bårkat eller vi har ett jävligt jobbigt förhållande, men man behöver inte måla upp en bild av ett så himla perfekt liv. Det är så fel att göra så här. Vad har vi bloggar till, är det för att ljuga?
Min blogg är för att skriva om min vardag, inte speciellt intressant eller spännande men det är mitt liv. Ibland klagar jag på Tim eller skriver något om hans brister. För det tillhör min vardag! Visst jag berätta självklart inte allt, för privat liv har man rätt till. Men jag sitter inte här och hittar på att allt är så perfekt. Självklar skriver jag ibland om att jag  älskar min sambo och våra barn för det gör jag. Och jag är glad att jag har Tim men självklart har både han och jag brister.

Det jag retar mig på är dom som alltid målar upp den perfekta bilden, dom har aldrig några problem enligt sig själva. Dom är så lyckliga och allt i deras liv är perfket!

Vissa utav mina facebook vänner lägger ändast ut om deras perfekta liv. Älskar min familj, jag är så lycklig, vi har det bästa förhållandet, och en himla massa <3! Det blir bara för mycket!
Självklar ska man få skryta och berätta hur lycklig man är, men för tusan ibland är det bara löjligt att läsa. Kom igen det är helt okej att ha ett normalt liv oxå :)
Jag syftar inte på en speciell person utan allmänt!
Det är väl inte bara jag som upplever detta?




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar