onsdag 23 november 2011

Idag är det exakt 1 vecka sedan jag satte in spiralen och jag får titt som tätt extrema magsmärtor. Ibland känns det som mensvärk fast otroligt stak och ibland bara en hemsk smärta och så håller den i sig ett tag. Jag blir alldeles svettig när smärtan kommer och riktigt illamående. Och som om inte detta vore nog så blöder jag och det skulle man ju bara göra 1-2 dagar. Någon som oxå gått igenom detta? Funderar på om detta verkligen är normalt, jag försökte ringa till mvc idag men då var det stängt.

Jag och morgon pigga barn är inte den bästa kombinationen. Mirabelle vaknade när Tims klocka ringde vid 5.30 och ville absolut inte somna om. Medans jag ville verkligen sova och inte alls stiga upp när det var så kallt i lägenheten. Så vi låg kvar i sängen och gosade vid 7 tiden somnade Mirabelle och jag om, ca en kvart senare kommer Caspian in stormandes och börjar föra liv. Detta är inte sant var det ända jag tänkt, ska jag aldrig få sova?!
Vi har en leksakslåda inne i vårat sovrum med Mirabelles leksaker i så den började Caspian leka med och drog upp nästan alla leksaker i sängen. Men jag låg där och halvslumrade i en halvtimme innan jag gav med mig och steg upp :P Caspian var lika glad för det och klättrade över mig och slängde leksaker på mig.


När jag kom ut i köket för att göra frukost såg jag en lapp på bordet där Tim hade skrivit ett jätte gulligt medelande, så jag blev genast på bättre humör :)


Saga har varit hemma idag så efter frukosten gick vi ut på en lång promenad. Det var verkligen jätte skönt ute trotts att det var så trist och mörkt. 


När barnen vilade middag passade jag oxå på att vila en stund eftersom då hade magvärken börjat sätta igång igen. 


Skulle egentligen på möte idag med alpnaering men hoppade det eftersom jag haft så fruktansvärt ont och jag visste inte om jag orkade sitta där om det skulle dra igång. Jätte synd att jag missade det :(


Har iaf varit ute och övningskört en runda ikväll och det gick rätt så bra.


Nu ska jag värma vete kudden och lägga mig på soffan.

2 kommentarer:

  1. Jag blödde en bra stund efteråt jag också, inte stora mängder, men jag blödde. Ungefär ½ år tog det innan jag fick ordning på min kropp efter insättningen.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Jag hade med sjukt ont efter jag hade satt in min i ca 2 dagar. De kom utan några förvarningar och gjorde så fruktansvärt ont så man vet inte vad man ska ta vägen :S. Kändes precis så som du beskriver det Mens värk fast värre. Stramar på något konstigt vis.
    Sen blev det som *vanlig mens verk*.
    Jag blödde inte alls länge max en vecka. Dom sa till mig att man kunde blöda flera månader till och från. Och man skulle ge det ett år.
    Men jag har fortfarande mens en gång i månaden precis som innan men de sa att de skulle försvinna helt.
    Nu har jag haft min inne i lite mer än ett år och är nöjd med den bortsett från att jag ha mens som dom sa att man inte skulle ha med den.

    SvaraRadera