torsdag 10 november 2011

Nytt & spännande

Idag har jag och barnen testat något nytt, vi har varit på öppen gruppen som finns i kyrkans lokal. I kallinge är det öppet där på torsdagar kl 13.00-15.00. Det var väldigt mysigt där ett fika rum och ett lek rum. Först fick barnen leka fritt, sen var det fika och sen efter städningen så var det sång innan vi gick hem. När jag är med barnen själv på öppna förskola upplever jag det som att man inte kommer in i grupperna. Det är äldre mammor som sitter gruppvis och pratar, det känns nästan som att dom tycker dom är så perfekta deras familjer och så kommer det en yngre mamma och då tittar dom på en som att man inte har där och göra. Så kände jag ofta när jag gick dit där själv, vilket är himla synd. Och dom gånger Tim har följt med så har både han och jag upplevt att dom tittat snett på oss. Säkert för att dom anser oss som olämpliga föräldrar för att vi är unga och pappan är full tatuerad. Tragiskt att vårt samhälle är så! Egentligen är det inget som jag bryr mig om, men ibland när jag får den där blicken har jag bara god lust och gå fram och fråga vad i helvete som gör dom till så mkt bättre familj än oss.
Men det jag skulle komma till var att här var inte alls lika instängt, jag kände mig välkommen här trotts att det var mammor i olika åldrar och även om inte dom pratade med mig hela tiden så pratade dom faktiskt med mig. Så dit kommer vi fortsätta att gå.

Kith har varit här idag och vi beslöt oss för att vara onyttiga så Tim hämtade mat från frasses. 
Nu ikväll har jag rensat bland barnkläderna från förrådet, det fungerar inte att spara allt så vi gör oss helt enkelt av med alla Caspians barnkläder som är i pojkfärg som jag aldrig kommer ta på Mirabelle. Otroligt vad mkt kläder vi har, jag som tyckte att jag rensade ut så mkt sist jag var där uppe och rotade :P


Nu har Tim i vanlig ordning somnat på soffan så ska ta och väcka honom så vi kan gå in och lägga oss.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar