måndag 28 november 2011

Utan sömn

Mirabelle verkar tydligen tycka att jag inte ska ha någon sömn längre. Hon sover jätte bra fram till klockan 1-2 sen sätter det igång. Hon pratar, skrattar och drar i sina fötter från under nätterna. Jag tycker inte det är roligt, men jag kan inte låta bli att skratta när jag vaknar av att hon ligger och kiknar av skratt i spjälsängen. Man kan ju undra vad som är så otroligt rolig och spännande i det mörka rummet att hon bara måste hålla sig vaken?! Jag hoppas hon snart förstå att vi ska sova på nätterna.

Idag skulle vi träffat mamma gruppen på andra våningen. Vi var väldigt sena och när vi kommer dit så fanns inte en enda kotte från mamma gruppen där. Jag visste att Tina var på väg och sen att 3 andra hade lämnat återbud. Men 2 hade inte avbokat. Men tillsut fick jag fram att den ena hade glömt och den andra hade lämnat återbud via fb så det blev bara vi och Tina & Thea. Men trevligt var det ändå :) Först fikade vi och sedan blev det shopping.
Idag har vi fått upp julsakerna, men har inte direkt någon julstämning. Kanske beror på att vädret inte direkt är vinter väder, sånt kan ju faktiskt göra en hel del!
Vi har handlat och städat.
Nu blir det en dusch och sen film mys med Timpe.

 

1 kommentar:

  1. Hehe, nej jag menar allvar! Jg kan inte vakna utan ett varmt bad! Och jag kan inte lägga mig utan ett bad heller =) Det är såå skönt! Barnen badar också oftast 2 gånger per dag, men iaf MINST 1 gång. Huden är toppen, ibland får man smörja in sig, men det är det klart värt ;)

    Hur mår ni annars då? Danilo tycker inte heller att jag ska ha nån sömn... :/

    Kramar

    SvaraRadera