tisdag 1 november 2011

Ett liv utan telefon

Min mobiltelefon har strulat ett tag sen efter att ha tappat mobilen i golvet försvann teckningen. Självklart trodde jag det berodde på telefonen men det visade sig vara fel på sim kortet. Dom skickade hem ett nytt sim kort, men det tog några dagar. Först blev jag helt förskräckt. Hur skulle jag klara av att leva utan en mobil? Det går inte att ha ett normalt liv utan en telefon. Tänk om det händer något och jag måste ringa efter hjälp eller jag behöver få tag i någon eller någon behöver få tag i mig. Första dagen var jobbig. Men dom andra dagarna gick det bra och det var till och med skönt! Jag slapp tänka på att jag skulle ta med mig mobilen eller att jag behövde kolla så ingen hade ringt eller sms:at. Ljudet är väldigt dåligt i mobilen så det händer rätt ofta att jag missar sånt.
Nu när jag har fått nytt sim kort tycker jag det är lite små jobbigt att ha mobilen. Den ska laddas, den ska titta till och den ringer eller ger i från sig ljud när jag sover. Telefonen är som ett litet barn. 
Tänk förr i tiden då dom levde utan mobil, helt otroligt! Fast jag tror ändå man mår rätt bra utav att inte vara kontakt bar lite då och då.
Jag kanske borde ha mobil fira helger här hemma? Haha jag kan se Tims ansiktes uttryck framför mig när jag lägger fram det som förslag. Och jag kan riktigt hör hans förskräckta kommentar om hur dum idéen är. 

2 kommentarer:

  1. Så hur ska vi klara av att sluta? :) Nä just därför vill jag sluta, jag har svårt för att gå upp i vikt men det är ju så mycket negativt med godis eller egentligen bara negativt och helt onödigt.
    Var med i min tävling nu så kan du vinna en prenumeration :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det lät som ett perfekt förslag. Tack för tipset :)

    SvaraRadera