tisdag 25 januari 2011

Ajjj

Ska allting bli värre när man är gravid med nr två? Allt känns så fruktansvärt mycket om man gemför med graviditeten med Caspian. Min första graviditet va en dans på roser om man gemför med denna.
Jag har så ont i brösten, det känns precis som när mjölkstockningen började. Ni vet när det gör så ont att man inte kan peta på brösten, för er som inte fått barn kan jag säga att det känns som när brösten började växa på en. Fruktansvärt ont! Och körtlarna är så svullna så brösten är stenhårda. Vetekudden ligger på brösten nästan dygnet runt

2 kommentarer:

  1. SV: Men jag tycker det känns som att man "smiter" från förlossningen av epidural och lustgas. Det är liksom det ögonblicket här i livet man skall vara fullt närvarande både psykiskt och fysiskt, och det känns som att man på något sätt flyr från det då. Jag vet många som fött (speciellt hemma) utan smärtlindring, och varför skulle inte jag klara det samma liksom? Förstår du hur jag menar? :)

    SvaraRadera
  2. Justdet! Dokumentären "The Business of Being Born" laddade jag ner på piratebay olaglig som jag är, men googla så kanske du hittar den som dvd eller något att klicka hem om du inte kör som jag ;)

    SvaraRadera