lördag 8 januari 2011

Sammandragningar & mystiskt blåmärke

Vilken kväll/ natt.
Blev otroligt upprörd igår över falskaanklagelser, väldigt hemska anklagelser. Började helt plötsligt känna av sammandragningar, kom jätte tätt och obehagliga. Blev väldigt orolig eftersom jag bara va i v 17. Ringde in och berättade som det va, tjejen jag pratade med va verkligen jätte snäll. Hon sa att jag skulle äta lite eller dricka något varmt, sen lägga mig och vila, gärna har något varmt på magen. Blev dom värre eller jag började blöda skulle jag åka in direkt men annars trodde hon att bebisen bara va uppstressad. Blev lite bättre men sammandragningarna höll på långt in på natten och jag va orolig hela tiden.
När vi tillslut vid 01.00 ska gå och lägga oss ska jag vissa Tim ett utav blåmärkena jag fått när jag sovit. Har jätte lätt för att få blåmärken och vaknar upp rätt ofta och ha blåmärken på benet. Då ser jag ett långt blåmärke brevid det jag tyckte såg hemskt ut. Det va smalt och avlångt och såg oroväckande ut. Jag som är hyprokondrike blev ju självklart hysterisk. Inte nog med sammandragningarna och att det kan hända bebisen nått nu ska jag dö pga blodproppar. Ringde till sjukrådgivningen och berättade om detta märkliga blåmärke, det hade ju kommit av att jag bara legat i soffan. Tänkte att det kanske va det där bältet mot foglossningen. Jag kanske kunde ha spänt det lite för hårt och ett blodkärl på låret har sprängts. Men nej då då börjar hon spekulera i blodproppar vilket absolut inte gjorde saken bättre. Jag förklarade ett anatalgånger under samtalet att jag är hyprokondrike. Men hon pratade om symptomerna och ville vi skulle mäta det. Det va ca 15 cm långt och 1 cm brett. Hon ville även att vi skulle ta en bläck penna för att markera blåmärket så det inte blev längre för då skulle jag in. Jag va helt hysterisk när jag la på, och som hyprokondrike fick jag självklart alla symptomerna för blodpropp. Förutom att benet blev svart! Men jag hade ingen känsel, jag va varm om benet, jag hade pulserande smärta och blåmärket hade nog växt lite. Ja herregud vad jag höll på här mitt i natten. Tim va inte den gladaste på mig just då. Blåmärket finns kvar idag utan några förändringar och nu har jag fått veta att det kan vara åderbrok som man kan få pga graviditeten. Jag hoppas ändå att det bara är ett vanligt blåmärke som precis som dom andra dyker upp lustigt nog.
 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Såg att du hade haft problemet att folk hittar inte till din blogg. Problemet är att du först inte skriver in http:// (måste skrivas om man kommenterar en blogg.se eller webblog.se blogg, speciellt när man själv inte äger en sådan blogg) och sedan behövs inget www för den delen heller. :) Hoppas jag kunde hjälpa dig! =)

    SvaraRadera