onsdag 26 januari 2011

Fryser

Vi har verkligen jätte kallt här hemma, vi andas kall luft och elementen känns knappt värma. 
Idag när jag lämnade Caspian på förskolan fick vi veta att tre barn från hans avdelning hade blivit sjuka i maginfluensa. Och det har gått väldigt mycket maginfluensa där ända sedan Caspian började där. Jag hoppas verkligen att vi slipper få hem det här. När jag väntade Caspian hade jag maginfluensa 2 gånger på 1 månad, jag va super känslig.
Varit i skolan en snabb runda för att prata med svenska läraren så jag vet att jag gör rätt. Passade även på att handla.
Jag och Caspian har varit hemma hos farmor och farfar på en fika. Caspian bara älskar farfar och försvinner farfar letar Caspian efter honom.
Tim har fått hem ny färg så han håller just nu på att tatuera.
Själv kollar jag på skärgårdsdoktorn, jag tröttnar aldrig på den serien.
Måste snart ta och lägga mig, ska upp tidigt i morgon. Caspian ska få stanna hemma med Tim igen eftersom han är ledig.

2 kommentarer:

  1. Ja, min första tanke var att det nog inte är farligt. Men så gjorde det rejält ont, och jag letade upp lite info om det. Där stog det lite om förvärkar, och sedan om sammandragningar. På infot om sammandragning(smärtsamma) så stog det att om man hade något utav tecken(det fanns 5-6 olika punkter) så kulle man kontakta BM för en koll. Jag hade 3 st tecken.
    Vissa får tydligen för tidiga värkar och det behöver stoppas, för annars kan man få tidig vattenavgång och föda för tidigt.
    Jag ska ju på UL imorgon så då kan jag fråga dem, precis som du gjorde :)
    De lär ju veta!

    SvaraRadera
  2. Jaså? Ja, då kan det alltså vara "farligt" eller vad man ska säga. Jag ska iaf be dem om en koll, och se vad de säger. Vill ju inte ha vattenavgång i vecka 20 direkt :P
    Min bebis får gärna bo kvar i magen till minst vecka 30!

    SvaraRadera