söndag 16 januari 2011

Akuten

Fick plötsliga magsmärtor när jag stod i badrummet. Det gjorde så ont så jag fick sätta mig ner, Tim va iväg med Saga så kunde inte få någon hjälp utav honom. Fick tillslut krypa ut till tv rummet där min mobil låg. Ringde till Tim och bad han skynda sig hem, sedan ringde jag och försökte få tag I Zophie eller Pålsson som bor närmst för jag behövde någon som tog Caspian. Ringde sjukrådgivningen som bad mig åka in på en undersökning.
Tims kusins pojkvän körde in oss och så mötte mamma och Sam oss där för att ta Caspian med sig.
På akuten tog dom urin prov (som visade inget tecken på någon infektion), blodtryck som va lite lågt och sen blod prover. Fick göra ett ultraljud som vissade att bebisen mådde jätte bra inne i magen, sen gjordes även ett vaginalt ultraljud för att kolla så jag inte hade öppnat mig eller något. Efter gjorde hon en gyn undersökning och den gjorde så hemskt ont, då sa hon att där jag sa att jag hade ont va blåsan. Hon trodde det kunde va infektion men ville vänta på provsvaren.
Vi fick vänta ca 30 minuter sen kom dom och informerade att sänkan inte va så bra och det tydde på urinvägsinfektion. Så ska gå på antibiotika i 5 dagar nu.
Detta är inte första gången som jag får så här plötsliga magsmärtor och behöver åka in akut. Sist va för 4 år sedan då fick jag så ont så jag svimmade men hade inte då eller problem med urineet. Men ändå vissade det sig urinvägsinfektion då oxå. Min kropp måste vara otroligt lustig!
Nu ska jag ta det lugnt och läsa mama gravidbibel som Tim köpte till mig.

2 kommentarer:

  1. Ojoj va läskigt. Tur att allt var bra med bebisen iaf! Hoppas du blir bättre nu:)

    SvaraRadera
  2. Jag blev så rädd när jag började läsa inlägget!
    Vad skönt att det inte var något värre ändå.. Hoppas att du snart mår bättre :)

    SvaraRadera