måndag 15 oktober 2012

Åh så mysigt

Har en liten flicka som vaknar och är ledsen hela tiden, just nu sover hon på mig i sffan. Detta är ju så mysigt, en sån speciell känsla av att få ha sitt barn så här nära.

När jag hade varit i skolan idag tog jag bussen först hem. Gick ut en runda med Saga i lugn och ro, det tror jag hon behövde. Sen hämtade jag barnen. 
Caspian var på ett strålande humör och pratade hela vägen hem, även hemma fortsatte detta.
Vid middagen var det himla mkt gnäll från bådas håll, så jag lät dom hoppa maten. Dom hade ätit bra på förskolan både frukost, lunch och mellanmål så varför tvinga?
Caspian sa att han inte ville gå på gympan och det är något vi inte heller tvinga honom till. Men 10 minuter innan gympan ska börja ändra han sig, han vill gå till gympan. Jag säger att vi kommer förmodligen inte hinna dit, han gråter och är jätte ledsen. Usch så hemsk jag kände mig! Tim hade inte hunnit hem från jobbet, så fick skynda på med kläderna på barnen och halvspringa till gympan. Väl där är Caspian ledsen och vill inte göra något. Mirabelle däremot härjade runt och tyckte det var jätte roligt. På vägen hem säger Caspian att han har ont flera gånger och är väldigt ledsen och hängig. När jag tar av honom känner jag att han är rätt varm. Tar tempen som visar 40 grader, ja det var inte lustigt att han betedde sig så här.
När han skulle ta alvedonen satte han så pass i halsen att han spydde och blev så klart jätte räd och ledsen. Jag läste en bok som vanligt innan han skulle sova, men han somnade under boken. Det har aldrig hän så jag antar att han mår riktigt dåligt.
Så i morgon ska vi vara hemma och låta Caspian vila upp sig riktigt ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar