måndag 8 oktober 2012

Sömn rubbning

När sömnen rubbas mår man faktiskt inte så bra, det kan jag verkligen konstatera!
Caspian kommer in varenda natt eller tidig morgon och det tar tid för honom att somna om. Jag har ingen aning om vad det är som gör att han kommer så här, för att fråga honom är precis meningslöst. Allt är bara nej när jag frågar varför han inte kan sova på natten!
Om jag går tillbaka till hans rum och säger att han ska sova där blir han jätte ledsen. Men på kvällarna är det inga problem med att få honom att somna!
Det finns ju en rad olika saker som kan göra att barnen vaknar så och inte kan somna om. Vad tror ni? Har ni några tips?

Jag är helt slut nu mera, behöver liksom vila middag för att orka med en hel dag! Han går upp mitt i natten och ska leka, han ska titta på tv, han ska slänga sig runt i sängen och böka och ha sig. Han vill att jag ska klia han på ryggen eller i håret.
Ni kanske undrar varför Tim inte tar nätterna? Jo att få upp honom på natten är förbaskat jobbigt, han sover som en stock! Och oftast är han så bort när jag ber honom om hjälp att han somnar lika fort. Helt meningslöst att ens lägga energi på att försöka väcka honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar