måndag 15 oktober 2012

Saga

Saga har varit dålig i 1 vecka nu. Hon har inte fått behålla varken mat eller vatten. Kräks, bajsar och kissar otroligt många gånger om dagen. Varit orkeslös och inte alls sitt glada jag.
Igår kontaktade Tim vetrinären som sa att vi skulle komma idag på morgonen. Jag var helt säker att vi skille behöva avliva henne så jag vill följa med.
Vi lämnade barnen på förskolan pch åkte dit.
Dom tog vikten 24.9 kg, kollade tempen som visade feber, kände på henne och tog blodprov. Hon var så duktig. Sedan fick vi vänta så gick ut med henne och sen satt vi bara och väntade. Evig vänta kändes det som!
När vi fick komma in berättade han att Saga var frisk. Det fanns inte ett fel på denna hunden! Men hon skulle iaf få medicin som skulle stabilisera kroppen och allt sen skulle han ge henne en spruta som gjorde att kräkningarna upphörde.
Jag blev helt plötsligt lika hund rädd som jag varit under hela min uppväxt och det kändes som jag skulle få ett rijält panik anfall inne i rummet. Saga tyckte verkligen inte om sprutan och betedde sig riktigt obehagligt. Hon morrade, vissade att hon var förbannad och rädd. Dom försökte så gott dom kunde med att få i henne allt i sprutan. Det slutade med att Tim blödde och vetrinären fick sprutan RÄTT igenom ena fingret!
Sen var hon lugn igen!
Jag ska strax till skola sen ska jag hämta barnen vid 15.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar