onsdag 3 oktober 2012

ibland går det inte som man har tänkt sig

Ibland får man stanna upp och ändra sina planer, kanske inte till det man vill utan till något man måste göra. Det var inget beslut jag ville göra, men jag var tvungen och detta gör mig så otroligt ledsen.
Dom senaste dagarna har varit tuffa och varenda stund jag har haft ensam har gått till att gråta, jag är så ledsen och känner mig så värdelös. Så fort barnen inte är i närheten kommer tårarna. Detta är verkligen inte lätt!

Förra gången jag gick på Komvux blev jag inte godkänd i matten, jag tyckte läraren var väldigt svår. Hon skulle hela tiden  fördjupa sig i matten och har man redan svårt för matten vilket jag har är det kanske inte det bästa sättet att lära sig matte på. 
Iaf kom dommen härromdagen, jag behöver 10 p för att kunna få studie medel från CSN. Jag skickade brev till CSN, pratade med syon men som sagt det finns inget att göra utan att se till att snabba på en kurs så jag får 10 p. 
Ekonomiskt sätt kan jag inte fortsätta gå i skolan utan att få pengar, vilket gjorde att jag fick ta ett av mina tuffaste beslut. Jag har fått skriva av mig från skolan, när jag kan börja igen det vet jag inte. Jag hoppas att på något sätt att kunna fortsätta läsa, det är det ända jag vill.

Igår skrev jag in mig på arbets förmedlingen för att få pengar därifrån. Jag ska gå bas kurs, träffa en syo att prata med om deras utbildningar dom har och söka jobb. Än så länge har jag väl redan sökt 20 jobb så på den fronten ligger jag bra till. Utbildnigarna dom hade verkade dock inget för mig, men ska som sagt träffa den här syon och iaf prata med henne. Och så bas möätet!! Jag vill inte, egentligen orkar jag inte men jag måste.
Jag ska även prata med arbetsförmedlingen och fråga om det finns en chans att jag kan få läsa ett ämne, så att jag kan få börja skolan igen. Det skadar ju inte det jag ska göra på arbetsförmedlingen det sköter jag ändå, att läsa ett ämne skulle jag göra på kvälls tid.

Än så länge är barnen på förskolan, jag vet inte hur vi ska göra. Jag är ju väldigt emot att ha barn på förskolan om man gå hemma, men samtidigt så känns det fel att dom ska lära sig gå där och sedan ska dom sluta. Det rubbar deras vardag väldigt mkt om man gör så här. Då dom inom en framtid kommer få börja igen. Först och främst ska jag se hur jag ska göra, få jag fortsätta läsa ett ämne får dom fortsätta vara på förskolan tis, ons, tors medans jag söker jobb och försöker avsluta den kursen så snabbt som möjligt. Får jag inte göra detta funderar jag på att låta barnen gå på förskolan tis och tors, men endast om dom vill det!

1 kommentar: