måndag 22 oktober 2012

Håhåjaja

Tim var snäll och kryddade köttfärsen med chili krydda igår, ni kan nog förstå att min mage inte klarade det.
På natten satte det fart och jag spydde upp allt igen, jag fick en fruktansvärd smärta i magen.
Mamma var snäll och körde in mig till akuten vid halv 5 på morgonen och där fick jag stanna till nästan kl 10.
Dom kollade värden, lyssnade och tog blodprov.
Vid 7 kom en sköterska in och sa att det verkade vara kraftig magkatarr, nää tänkte kag detta beror på matförgiftning. Jag fick en tugg tablett, en brustablett och sen bedövnings dricka. Det hjälpte faktiskt!
Tim kom in vid 9 sen kom läkaren. Hon berättade att det var mat förgiftning och att jag skulle ta det lugnt med mat och annat. Hon sa att ofta känner man vad man kan äta. Undra om jag gör de?
Jag har iaf fått i mig en liten tallrik fil, en banan och en kiwi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar