söndag 28 oktober 2012

Polen färjan

Första och sista gången jag åker Polen färjan och jag skulle absolut inte rekommendera att åka den som gravid!
Vilket fylle slag, jag förstår att alla som drack hade skit roligt men helt ärlig, fy fan vad folk bete sig illa ibland!
Jag ska inte sticka under stolen med att jag hade en man som var i sitt esse med alkoholen, för han drack som han inte trodde han skulle få se alkohol mera! 
Stackars dom som arbetar på denna båten och få se allt och få städa efter dessa fylle svin!

Jag kan berätta at festan var i full färd innan båten gick, vi var väl ett 40 tal från Kallinge som bokat upp oss och stämningen var ju i topp. Vissa fick inte ens följa med båten!
Vi träffade ett par stört sköna killar som iaf lättade upp min kväll/natt med en hel del humor.
En tjej tyckte gravid magar var jätte fint och ville klappa, men hon bokstavligt talat knuffade min mage så det gjorde rejält ont, hon trillade över mig och betedde sig riktigt svinigt. Jag fick påminna henne ett antal gånger om att jag var gravid!
Vi hamnade på discot, men där blev jag inte lång varig, sliskiga människor som stötte på en och inte accepterade ett nej och en galen polack som förföljde mig. Där lämnade jag Tim och drog mig undan.
Jag spenderade den största delen av kvällen/natten sittandes i lobbyn där alla fulla männiksor passerade och tja det var både roligt och tråkigt. Några pissade där dom stod, några spydde på plats eller lång väg i krridoren. Några snodde en kund vagn och körde runt med. Några tog en brandsläckare och lekte runt med denna och några rökte och betedde sig illa i allmänhet. Det blev en låång natt och vi kom i säng kl 6 på morgonen. 

På natten gungade båten rätt mkt och jag vet inte om jag ska skylla på sjösjuka eller gravid illamående för jag kände ingen skillnad, men kräkas fick jag göra några gånger, morgonen spenderades med att springa mellan sängen och toan. 
Vid 9 gav jag upp, gick och käkade mitt livs dyraste frukost. 99 kr för så kallad lyx frukost, jo jag tackar!!
Dagen har bestått av att sittamed massa bakfulla/fulla människor i korridorerna och jag har känt mig väldigt sliten och fördärvad. Inte nog med detta så har jag haft såna problem med sammandragningar att jag måste kontakta mvc i morgon.
Jag har under hela färden bara längtat efter att få komma till land och få kliva av båten och få åka hem till barnen. 

Men en kille som var för rolig var en karlskronit. Han hatade ronneby bor och pratade en massa skit om dom, men man skrattade åt allt han sa. Han låg rätt bra full i sängen och svamlade i deras hytt. Klockan var nog närmare 5 på morgonen och han var glad för att vi snart var tillbaka i Karlskrona, vi talade om att vi inte ens hade varit i polen än och att det var 7 på kvällen som vi skulle vara tillbaka och inte sju på morgonen. Han började stor gråta, jag vill hem till Karlskorna jag orkar inte längre! Haha

Nej nu ska jag strax sova för det kan jag behöva!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar