tisdag 1 februari 2011

Besök på mvc

Gick bra hos barnmorskan, men vi lyssnade inte på hjärtat.  Men nästa gång i v 24 får vi nog höra hjärtat :)
Har verkligen världens underbaraste och roligaste barnmorska, jag hoppas hon kommer vara kvar där i många år.
Fick intyget om att jag väntar barn, det som man skickar till försäkringskassan. Sen papper om gycosbelastningen som sker i v 27.
Blodtrycket va lite lågt men det va ju inget nytt.
Järnvärdet va faktiskt rätt bra om man gemför hur lågt det va när jag väntade Caspian. Nu låg det på 120.
Och nu har jag faktiskt ökat i vikt från 48 kg vid inskrivningen till 50 kg v 21, inte illa 2 kg på 21 veckor. Faktiskt rätt så stolt. Visst på mig som är smal gör det inte något att öka i vikt under graviditeten. Men bristningar kommer i häftig vikt uppgång, lika så graviditet diabetes kan komma och sånt där vill jag slippa!

5 kommentarer:

  1. jag gick upp 7 kg under hela graviditeten och fick även hela magen full av bristningar så det beror inte bara på snabb viktuppgång utan hur magen sitter

    SvaraRadera
  2. Om man frågar läkare, kollar fakta så står det att bristningar har med snabbt ökande vikt att göra. Inget att komma ifrån, sen finns det självklart mer orsaker till att man kan få bristningar men snabb vikt uppgång är en utav dom!

    SvaraRadera
  3. Vet du hur tidigt man kan höra hjärljuden? Alltså om man vill se om barnet fortfarande lever men undvika att göra VUL?

    SvaraRadera
  4. Bristningar kan komma vid SNABB viktökning men under en graviditet har det med hormoner att göra om man får det eller inte!

    SvaraRadera
  5. Precis jag fick bara min gravidmage men fick fullt av bristningar

    SvaraRadera