torsdag 3 februari 2011

Maginfluensa

Tim har fått maginfluensa och kräks typ 1 gång var 15 minut och har gjort sedan 3.30. Stackarn vad dålig han är. Och jag som är livrädd för maginfluensa, hoppas att jag ska klara mig ifrån det. Hade det två gånger på en månad när jag väntade Caspian, va överkänslig mot det.
Jag och Caspian stannar hemma från skola och förskola så vi inte smittar ner andra, tycker det är själviskt och taskigt utav folk att lämna iväg syskon när det andra syskonet ligger i maginfluensa hemma eller som att åka och jobba när man har maginfluensa hemma. Visst blir man av med pengar om man gör så här, men hade allt gjort så här så hade spridningen inte blivit så mycket.
Tror tyvärr att Caspian fått någon släng av maginfluensa, han verkar inte riktigt bra och sen har han varit dålig i magen sen igår, bajsat igenom pyjamas, lakan och täcket.
Själv har jag legat med kraftiga sammandragningar hela natten, dom har verkligen varit otäcka och kommit tätt. Likaså smärta i ryggen och det blir jag lite smått rädd när jag få, eftersom när dom mätte mina värkar som jag inte i´visste att jag hade så hade jag värkar men jag kände ju inget. Då undrade dom om jag hade ont i ryggen vilket jag hade. Och i natt har det varit samma smärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar