fredag 4 februari 2011

Den värsta

Har haft den värsta maginfluensan i mitt liv. Aldrig tidigare varit så dålig eller spytt så mkt som idag.
Kändemig lite dålig under natten, vaknade till och från, va yr och illamående. Men inte så som jag brukar när jag får maginfluensa. Vid ca 4 tiden gick jag och spydde, visste först inte om det berodde på graviditeten eller maginfluensa. Men sen spydde jagmer. Gick in och väckte Tim och sa det här är den lättaste maginfluensan jag haft. Inte ont i magen och inga problem med att spy. Tji fick jag, så skulle jag aldrig sagt. Där efter satte helvetet igång.
Spydde ca var 10 minut, kunde inte ens gå och tömma hinden själv så Tim fick göra det åt mig. Inte ens vattnet som jag drack fick jag behålla, allt bara kom upp. 
Fick väldigt hemska och smärtsamma sammandragningar, magen va helt sten hård och tog flera minuter innan dom släppte. Och tätt kom dom. Efter några timmar började jag få ont i rygg slutet och hade som växtvärk i benen. Låg med vete kudden hela tiden men det släppte inte. Har fortfarande inte släppt. Jag hade ju samma smärta vid förlossningen då jag inte visste det va värkar,så blev väldigt orolig när detta höll i sig.
Fram till kl va ca 14.30 spydde jag sen försvann det. Mamma va här och lämnade coca cola, piggelin och blåbärssoppa. Det bästa mot maginfluensa. 
Har pratat med sjukrådgivningen 2 gånger ikväll angående smärtan i ryggen, det blev ju bara värre och värre. Låg tillslut i sängen och sparkade precis som vid förlossningen. Men efter alvedon och ett varmt bad släppte det lite. Men måste hela tiden ha något varmt. Får jag mer sammandragningar skulle jag åka in. 
Blir så trött på sjukrådgivningen, man vet aldrig vad man kan lita på, har fått höra två olika saker ikväll om vad som skulle hända om förlossningen verkar starta och sen har jag ju varit i kontakt med dom tidigare under graviditeten och fått höra annat.
Har precis tagit mig ut i soffan så ska ligge lite här eftersom jag inte ville ligga själv i sovrummet mer, ensamt att ligga där hela dagen med stängd dörr.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar