tisdag 22 februari 2011

och så va det dags igen

Har haft maginfluensa ännu en gång. Denna gången va den lustigare än förre gången, jag spydde en gång sen hade jag abra extremt ont i magen och hade diarré några timmar. Va är detta för maginluenser som går?
Jag blev så dålig energin bara försvann och jag kallsvettades så fick sova inne på toaletten under dessa timmarna i natt.
Och det värsta utav allt va att jag spydde rätt ut på toalett golvet. Usch va äckligt!
Innan jag fattade att det va maginfluensa va jag helt säker på att förlossningen skulle starta. När vi gick och la oss på kvällen hade jag jätte ont bak i ryggen, i livmorden och mellan benen. Lyckades tillslut somna men vaknade efter någon timme eller två helt panikslagen och smärtan va extrem precis som på förlossningen. Gjorde allt för att den skulle försvinna men den blev bara värre och värre tillslut gjorde den mig så okontrollerd så jag gick in och väckte Tim. Talade om för han att det va samma smärta och att förlossningen säkert höll på att starta då säger han jaja kom och lägg dig hos mig i 10 minuter till iaf. Trodde jag skulle smälla av när han sa det. Men strax där på sattes maginfluensan igång och då förstod jag.
Dessa två gångerna med maginfluensa har varit väldigt lika hur min förlossning började, vilket skrämmer mig väldigt mkt. För man blir ju påmind hela tiden om smärtan och vad man har att vänta sig. Känner mig lite rädd för att föda denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar