torsdag 17 februari 2011

Redan hatkänsla

Tog bara 1 månad och 7 dagar för mig och komma på att skolan är sjukt jobbig och absolut inget för mig. Men nu har jag tagit lån och tänker inte ge mig, men det va inte trevligt att få tillbaka känslan igen.
Har suttit och pluggat matte till och från hela dagen, prcent som jag ska ha prov på i morgon. Har en snäll sambo som sitter och hjälper mig när jag inte förstå. 
Men tillslut kommer den där känslan jag alltid har känt under hela min skolgång, jag klarar inte jag fattar inte. Jag tror inte riktigt folk förstår hur det känns och är att ha läs/skriv och inlärningssvårigheter.
Jag blir ledsen, mår dåligt och paniken kryper sig på över att jag inte kommer klara provet.
Tim talar om hur duktig jag är och att det kommer gå bra, men nej det kommer inte gå bra det blir helt svart så fort jag får det framför mig. Precis som förr!
Just nu är jag väldigt deppig!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen ang kokosolja. Kör slut på min flaska med mandelolja sen får jag se. Mina bristningar är rätt bleka som det är, det är just själva "djupheten" som är ful hehe. Annars så är dom inte så farliga :)

    Lycka till på provet!

    SvaraRadera
  2. Alla känner att de inte kan/inte kommer att klara det någon gång ibland. Inför varje tenta känner jag så innan jag lärt mig tillräckligt för att känna mig säker. Grejjen är att träna,träna,träna tills den dag kommer då man känner sig säker på saken. Och när man känner sig säker är det inte långt tills det tom. börjar bli kul. Försök att inte fastna i en nedåtgående spiral om att "jag kan/klarar inte" - det tar bara en massa energi från dig. Tänk istället att "om jag lägger ner tillräckligt mycket tid och kraft så kommer jag tillslut att lära mig matten på MITT sätt". Matte handlar ju om principer: Om man kan principen så kan man alla tal inom samma svårighetsnivå.

    Hoppas du inte tar detta inlägg som något negativt. Det är så att jag känner igen mig till 100% vart du är idag eftersom jag själv varit där/är där ibland och vill hjälpa så gott jag kan. Jättebra att du har en sambo som försöker hjälpa :)

    SvaraRadera