tisdag 15 februari 2011

Natt på förlossningen

Försökte faktiskt blogga från x8.an igår men gick inget vidare. Hittade inte hur man gjorde för att skriva ett inlägg.
Allt såg bra ut med bebisen och inga tecken på att livmoder tappen hade börjat försvinna. Men dom ville ändå behålla mig över natten eftersom jag hade sammandragningar och magsmärtor.
Fick så vår Loppan igen, som va så livlig där inne i magen, sen fick vi även höra på hjärtat som slog 150.
Fick ett eget rum, sen kom dom och tog lite prover på mig. Som vanligt strul med att hitta ett kärl och få ut blod. Men tillslut gick det. Hon som tog proverna va barnmorskan som förlöste Caspian, väldigt roligt att träffa henne :)
Blev inte mkt sovande under natten, hatar sjukhus, sen smärta, sen sakna Caspian och sen en väldigt högljud kvinna som födde.
Vid 00.30 kom dom in och sa att provsvaren såg bra ut och inga tecken på infektion.
Vid 8.30 kom en läkare in och kände på magen, sen berättade han att proverna skulle göras om för dom hade missat att kolla sänkan. Så va bara till att gå med på fler blodprov.
Vid 11.40 kom en sköterska in och berättade att provsvaren va okej och jag fick åka hem. Gissa om jag va glad?!
Tyvärr sov Caspian när jag kom hem och gör det fortfarande, längtar tills han vaknar så jag få pussa och krama honom. Har saknat honom extremt mkt, grät väldigt mkt igår kväll över att jag inte skulle få säga godnatt till honom hemma.
Har fortfarande jätte ont i magen och en hel del sammandragningar så dom sa att jag skulle vila mkt och ta det lugnt med tunga lyft. Likaså berättade hon att min kropp behövde salt, ett prov hade vissat att jag hade lite natrium (tror jag det hette) i kroppen vilket betyder att jag behöver salta maten. Jag som aldrig använder salt förutom på pommes, trodde jag va hälsosam när jag höll mig borta från salt. Tji fick jag!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj, va läskigt... skönt att allt såg bra ut!

    Våran internet funkar fortfarande inte, nu är jag hos mina föräldrar och kikar lite... Måste läsa ikapp din blogg lite!

    Hur mår ni??
    Nu ska jag fortsätta läsa ikapp din blogg!
    Saknar att kunna läsa din blogg!

    Kramar/Satu

    P.S Underbara bilder som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Ucha lät inge kul med de där du :(
    men skönt att de såg bra ut med bebisen :)

    SvaraRadera